D66 op de escalatietoer?

Antid Oto antid at HOME.NL
Thu Aug 19 21:00:53 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik zet de TV aan en dacht even aan een aflevering van Jiskefet, maar
nee... het bleek toch echt Bert Bakker te zijn die in het journaal het
sturen van extra troepen naar Irak leek te verdedigen.

Het is toch van de zotte: eerst kwamen de commando's, toen de apaches,
en overmorgen de infanteristen. Volgens het journaal gaan de
infanteristen *VERGELDINGSACTIES* uitvoeren als het Iraaks verzet
opnieuw aanvalt. Vergelding??? Deze missie had toch een humanitair
karakter? Bovendien, de geweldsinstructie staat vergelding niet toe!
Geen twijfel over mogelijk.

Ik zet de PC aan en dacht even aan een aflevering van Jiskefet, maar
nee... het bleek toch echt v Meeteren vs v/d Muijzenberg op de
escalatietoer. DB.NL?

Het heeft er alle schijn van dat onze wereld toch geheel deterministisch
  is. Wie weet.. als DB.NL in ere hersteld wordt dat het sturen van de
infanterie geheel overbodig zal blijken.