ZBO-discussie

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Tue Aug 17 18:05:43 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Henk Vreekamp

>Tijdens de discussie over het afschaffen van ZBO's (voorstel De Graaf
na
>lezing conclusie Cie Kohnstamm) citeerde Mark Giebels een "gematigde"
>bijdrage uit mijn vingers, behelzend de opmerking dat er best wat
minder
>ZBO's konden komen.

Ik reageerde vooral op jouw statement dat jij de enige zou zijn geweest
op deze lijst die zich tegen ZBO zou hebben uitgesproken op deze lijst.
Ik neem aan dat je na je onderzoekje nu ook wel inziet dat dat onzin
was. Overigens ben ik het met je eens dat agentschappen een goed
alternatief kunnen vormen. Agentschappen vallen gewoon onder de
volledige verantwoordelijkheid van de minister. Het is slechts een
manier om de overheid efficienter te organiseren dmv decentraliseren van
besluitvorming zonder de organisatie op afstand te zetten van de
overheid. Nu nog de verantwoordingsplicht voor de ambtenaren in de
agentschappen aan het parlement regelen en we zijn al een hele stap
verder op de weg naar een beter functionerende overheid.

Groeten,
Mark