Interview met gekke Hoogervorst

Hein WvM heinwvm at CHELLO.NL
Tue Aug 17 10:21:47 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 02:35 17-08-2004 +0200, Henk Elegeert wrote:

>Blijkens??? Kwakzalver Hoogervorst kan niet lezen. Mischien
>is ie wel leesblind of heeft ie uberhaupt nooit leren lezen.

Als Hoogervorst stelt dat enige financiële drempel op het bezoek van een huisarts onnodig bezoek kan remmen, dan heeft hij een punt.

>2.2 Nederland in vergelijking met andere westerse landen

Vergelijkende studies geven enig inzicht, maar zeggen verder niet zo veel. ook al zóu Nederland gemiddeld liggen, dan nog is daarmee het probleem niet weggeredeneerd. Het enige dat je dan kan zeggen is; ook andere landen kampen kennelijk met het probleem.

>Wat is het probleem Hein, anders dan wat kwakzalver Hans
>Hoogervorst beoogd?

Dat met dramatische ankedotes heel veel lawaai kan worden geproduceerd, maar weinig structurele oplossing.

>Zet ie met zijn gezwam niet aan tot misbruik op een ander moment? Een moment waarop ingrepen niet veel duurder zijn geworden vanwege een onjuiste eigen
>beoordeling? Zie de curieuze anekdote.

Dan wil ik de vraag graag beantwoord zien: is de anekdote representatief voor de algemene praktijk? Heel veel anekdotes bij elkaar geven dan -hopelijk- enig empirisch inzicht. Maar het zijn dan geen ankedotes meer ;-)

>Of wil je perse mijn anekdotes, waarbij er één het (zeer
>waarschijnlijk) ook met zijn leven heeft moeten bekopen?

Een voorbeeld kan een argumentatie inderdaad ondersteunen. Dan moet de argumentatie wel deugen, uiteraard.

>Als minister van Volksgezondheid vind ik zijn gezwam uiterst
>ongezond.

Ik wist niet dat je zo snel carriere had gemaakt Henk! [sorry, grapje]