Inefficiente Hoogervorst en zorg

Mon Aug 16 18:30:43 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Raimond de Tempe <Raimond.de.Tempe at HCCNET.NL>:
>Het is toch een vrije keuze, als men nog klant moet worden van een
>ziekteverzekeraar, of men een maatschappij kiest met tandheelverzekering
>erbij, of niet, of nog wat alternatieve flauwekul erbij?

 Uiteraard ben ik het met je eens. Maar omdat 'Den Haag' de boel zit te
 verzieken werkt dat -bij Agis- dus niet zo.

>En de alternatieve flauwekul - dat kan toch niet onbeperkt zijn? Anders
>zou het einde zoek zijn voor wat de kosten aan allerlei tovenaars,

 Als ik konijnenkeutels wil eten tegen een wratje op m'n neus, dan 'ken'
 dat. Geen punt. Maar als ik een zenuwbehandeling aan een kies heb, dan
 moet ik eerst verzekerd zijn voor konijnenkeutels. Nederland 2004, be-
 grijp je wel ? En menig volksvertegenwoordiger heeft niet verder doorge-
 leerd dan die keutels.

>En ik neem aan dat die flauwekul zich buiten de wettelijke aansturing
>bevindt.

 De wet is een vod, ondersteund door imbicielen die kennelijk nog nooit
 iets gestudeerd hebben.

>Ik zou toch kiezen voor de liberale gedachte dat een ieder zich zelf moet
>verzekeren - en de overheid houdt wel een controle op het gebied van de
>deugdelijkheid van het aanbod

 Maar ja, zo werk dat dus niet. De overheid doet dus niets. Lult een beetje
 over dat de waanzin (die ze zelf veroorzaakt) zoveel kost. Tja, natuurlijk
 kost het zoveel ! Wie z'n zakken wil vullen, wordt geen strobreed in de
 weg gelegd, die kan -op geen enkele wijze gehinderd door de wet- z'n gang
 gaan.

>Laat de overheid nu niet alles willen controleren.

 Jongen, ze weten niet eens hoe zoiets MOET. Ze zijn zo onvoorstelbaar stom,
 zelf al zouden ze iets willen doen, dan weten ze niet eens aan wie ze wat
 om welk advies moeten vragen. Ze zouden eens met de neus in de boeken
 moeten zitten - maar ja, dan zijn er echte baantjes te over. Da's dus geen
 optie. We zijn overgeleverd aan mensen die elk boek, elke journal, elke
 paper vermijden als de pest.