Gelukswens aan kabinet

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Aug 16 13:57:43 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Bij deze wil ik de Nederlandse regering feliciteren met het heugelijke
> feit dat er weer een Nederlandse soldaat is gevallen in de oorlog tegen
> Iraq.

Toch niet weer een vader van (een) kind(eren) die het
ultieme offer zullen moet(en) gaan brengen, wel?

 >Diens dood, en vooral het zinloze kakakter daarvan, toont
aan dat
> [...]
> tenen hun land komen verkrachten, zien ze nog 's een heilige van dichtbij !
>
> ---
>
> Enfin, dit lijkt mij een passende reactie op de waanzin van die gekken van
> Aso. De volgende keer dat ik die smoel van Balkenende zie, hoop ik dat z'n
> kop eraf is. Met Al-Tawhid wa al-Jihad als vijand moet dat toch tot de mo-
> gelijkheden behoren...  :-)
>
> Wat worden we toch geregeerd door een stel vreselijke misdadigers.
> Wat is D66 toch een dood- en doodzieke partij.
>
> A propos: wanneer gaat de Derde Wereldoorlog uitbreken ?

Ach, je overdrijft.
De Iraakse regering heeft alles onder controle. En bovendien
...;
http://www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=A43C901BF26C4EC69805AB34D0CFEF30X3X40110X06

"..
Vraag 1

Worden buitenlandse troepen ingeschakeld bij het handhaven
van de orde onder gezag van de nieuwe veiligheidswet in
Irak? Zo ja, op welke wijze?

Antwoord

De Iraakse interim-regering kan de multinationale
troepenmacht, op basis van de op 7 juli jl. afgekondigde
veiligheidswet, verzoeken om assistentie bij operaties op
het gebied van de veiligheid die voortvloeien uit deze wet.
In voorkomende gevallen zal de multinationale troepenmacht,
overeenkomstig zijn mandaat zoals omschreven in operationele
paragraaf 10 van Veiligheidsraadresolutie 1546[1], optreden.

Vraag 2

Wat zijn de gevolgen van de afkondiging van de nieuwe
veiligheidswet in Irak voor de Nederlandse militairen in de
provincie al-Muthanna?

Vraag 3

Acht de Nederlandse regering het raadzaam dat Nederlandse
militairen eventueel ingeschakeld kunnen worden bij de
tenuitvoerlegging van de veiligheidswet in Al Muthanna? Zo
ja, waarom? Indien niet, wat zijn uw maatregelen om dit te
voorkomen?

Antwoord

Een verzoek tot inzet van Nederlandse militairen bij
operaties die voortvloeien uit de veiligheidswet zal per
geval in overleg met de Britse commandant van Multinational
Division South East (MND SE) worden bezien. De inzet van
Nederlandse militairen in dergelijke operaties valt binnen
het mandaat van de multinationale troepenmacht, zoals
vastgelegd in Veiligheidsraadresolutie 1546.

De regering is steeds voorstander geweest van het herstel
van de Iraakse soevereiniteit. De afkondiging van de nieuwe
veiligheidswet en de mogelijke assistentie door het
Nederlandse contingent van de Iraakse regering bij de
uitvoering daarvan is het gevolg van het herstel van deze
soevereiniteit.

[1] Operationele paragraaf 10: “Decides that the
multinational force shall have the authority to take all
necessary measures to contribute to the maintenance of
security and stability in Iraq in accordance with the
letters annexed to this resolution expressing, inter alia,
the Iraqi request for the continued presence of the
multinational force and setting out its tasks, including by
preventing and deterring terrorism, so that, inter alia, the
United Nations can fulfil its role in assisting the Iraqi
people as outlined in paragraph seven above and the Iraqi
people can implement freely and without intimidation the
timetable and program for the political process and benefit
from reconstruction and rehabilitation activities”.
"

... er is dus niets aan de hand, Marc en wat let ons?

Ook onze volksvertegenwoordigers lappen de wens van de
meerderheid van het volk aan hun laars. Weigeren pertinent
onderzoek te doen naar de gang van zaken, de regering
ernstig en kritisch te bevragen en verschuilen zich achter
veiligheidsraadsresoluties om hun dwaze handelen te kunnen
rechtvaardigen.

Want, die democratie zal er daar komen. Desnoods met geweld!!

Henk Elegeert