RFID tags

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Aug 5 23:02:17 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Bart Meerdink
functionaliteit

> Valt misschien wel mee, als IBM tenminste een beetje redelijk is met
de
> licenties: http://www-306.ibm.com/chips/news/2004/0730_efuse.html

HEt lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat die technologie in de low-end
chips als die voor RFID gebruikt kan worden. De prijs per chip moet
omlaag naar een paar centen. En dan kom je waarschijnlijk uit op de
polymeer chips die op produkten geprint kan worden. En die hebben heel
wat meer beperkingen dan silicon.

> Misschien, maar Nederland is natuurlijk niet het enige land dat dit
> soort randvoorwaarden verlangt. De standaard zal gewoon bepaalde
> mogelijkheden moeten ondersteunen.

Klopt, maar wie bepaalt die mogelijkheden? Het ziet er naar uit dat de
VS dat momenteel in zijn eentje gaat bepalen in de komende maanden. In
ieder geval voor de eerste standaarden. Dan volgen waarschijnlijk een
hele boel juridische (supreme court) processen naar aanleiding van
toepassingen. Zo werkt dat hier.

> Als het maar niet van Brinkhorst afhangt. Misschien moet je direct
> iemand van de fractie benaderen, want inderdaad, het bedrijfsleven
vindt
> het wel best als de politiek achter de feiten aanloopt (zoals
meestal).

Daarom schreef ik de eerste email ook aan Lousewies. En Bert leest deze
lijst ook immer trouw mee. Dus dat komt wel goed.

Groeten,
Mark