RFID tags

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Aug 5 02:02:29 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lousewies en discussielijsters,

Hier in de VS woedt momenteel een privacy gerelateerde politieke
discussie rondom RFID (Radio Frequency Identification) tags. Ik vroeg me
af of D66 hier al iets mee gedaan heeft. Lijkt me een uitstekend en
belangrijk onderwerp voor D66 om uit te werken en met voorstellen te
komen.

Een snelle google search naar D66 en RFID leverde niets bijzonders op.
Wel vond ik deze Nederlandse site:
http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=450206/sc=c8444f
Geeft wel een aardige provocerende aftrap voor de discussie.

RFID is momenteel het buzzword om nieuwe ideeen in de automatisering te
lanceren. Want, de verwachte groeiscenarios voor RFID gerelateerde
technologieen zijn ongeevenaard. De politiek moet daar m.i. dan ook nu
inspringen om de juiste kaders te stellen, voordat de 'technology push'
de politiek voor ongewenste voldongen feiten stelt.

Groeten,
Mark Giebels