Brinkhorst aanpakken op eerstvolgende congres!

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Aug 4 19:57:15 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart e.a.,

Ernst & Young komt vandaag toevallig met een nieuwe ICT barometer uit en
wat blijkt (volgens een woordvoerder op Radio 1:
http://www.trends-in-ict.nl/in-de-pers/radio1_04-08-04.wma ): de
innovatie op ICT gebied ligt volkomen stil in Nederland. Men richt zich
op kostenvermindering, denkt niet innovatief mee met de klant en men
loopt het risico in de toekomst slechts nog de vervangingsmarkt te
kunnen bedienen. Dit in tegenstelling tot de VS, waar men na de recessie
van begin deze eeuw weer aan het innoveren is geslagen en de wensen van
de klant hogere prioriteit geeft dan kostenbesparing. Aldus E&Y.

Kalff kan tevreden zijn (cash-flow sturing) en de innovatie wordt
overgelaten aan de open source gemeenschap. Tsja, dan zijn software
patenten inderdaad slechts negatief voor Nederland. De meer fundamentele
vraag is echter of dit werkelijk de beste richting is naar een duurzame
competitieve kenniseconomie. Lijkt mij niet.

Groeten,
Mark