Balkenende oorlogmisdadiger, boekverbrander en deporteur

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Apr 23 09:48:43 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik deel je pessimisme. Maar als simpel agnost en pragmaticus denk ik wel
dat de ene set normen en waarden kwalitatief kan verschillen van de andere.
Dus alles over *een* kam scheren lijkt me wat overdreven. Het is dan ook
wel wat: een oud, kerkhistorisch geschrift als actueel haatessay gebruiken
tegen 'slechte' vrouwen plus een oproep om homo's te doden. Dat's toch
bijna Mein Kampf en het daarop volgende ausradieren van zigeuners, joden,
commi's e.d.

Het propageren van dat haatboek vormde volgens mij een uitdaging, een
testcase van islamisten om te bewijzen dat Westerlingen maar decadente
slappelingen zijn, honden. En ja wie zoiets uitprobeert kenmerkt zichzelf
tevens, als hond.

Als je als vrijzinnige dat alles over je heen laat gaan, ben je wel erg
relativistisch bezig. Beter ware natuurlijk dat nette islam-aanhangers
furieus op die haatpropaganda zouden reageren. Maar dat kunnen ze veelal
niet omdat ze worden gefinancierd door de miljardairs onder de Walabisten,
de oliesjeiks van Sadoedie-Arabie. En ja, hoe bestrijdt je de combinatie
Kerk+Kapitaal? Juist...
That's history - daaraan kunnen ook nette mensen zich niet onttrekken, ze
zullen moeten kiezen.

Henk Vreekamp, Utrecht