[Re: [Stimulering i.p.v. bezuiniging]]

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu Apr 22 20:40:32 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef onder meer:

> Daar komt nog bij dat de totale economie van de VS de komende 20 jaar
> veel sterker gaat groeien dan de Europese, simpelweg omdat de bevolking
> sterk zal toenemen, terwijl de Nederlandse bevolking vergrijst en
> inkrimpt.

Ik geloof dat je hier het meest wezenlijke argument te pakken hebt, onze
bevolking groeit niet meer, dus waar moet dan de groei vandaan komen?
Datzelfde geldt ook voor het voor ons belangrijke achterland Duitsland, dat
zich ook nog eens in toenemende mate richt op de buren aan de oosterzijde
van de grens. Je kunt heel moeilijk doen over economische problemen, maar
soms zijn de antwoorden heel voor de hand liggend.

En ons huidig beleid lijkt me vooral heel destructief.

Groet,

Tjerk