Gemeente Amsterdam knoeit met waarde huis: verschillende oppervlakten

Tue Apr 20 13:15:05 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach ze voeren een soort heilige oorlog, geld uit je zak kloppen voor hun
goede doelen... Zijn ze ook heilig van overtuigd... Zeker het aanpakken van
woningeigenaren is bon ton, nog rond 90 verklaarde een PvdA-wethouder
openlijk bij voorkeur duizenden dure huurwoningen op te laten leveren door
bevriende beleggers (pensioenfonds van de bouwsector, hij kwam er ook goed
terecht zelf) in nieuwbouwprojecten dan eigen woningen, met een verklaring
die ik nog steeds nauwelijks kan reproduceren, maarhet kwam er op neer dat
mensen met wat meer geld dan minimaal of modaal in feite toch maar
profiteurs zijn...

In hun ogen liegen ze dus niet of doen ze niets laakbaars, ze verzamelen
geld voor de Noord-Zuidlijn of andere "goede" projecten en leveren elk
individueel een bijdragen aan de voornamelijk PvdA-plannen en zo hun eigen
carriere in politiek en ambtenarij (de rollen wisselen nog al eens, ben je
geen PvdA-lid dan hoor je er niet gauw bij, ben je een beetje verdacht,
tenzij je de regelmatig overigens nogal wisselende PvdA-partijlijn toevallig
mede dient). Ga je ertegenin dan ben je spreekwoordelijk een gevaarlijke
gek... Wordt je zwart gemaakt. D66-ers overkomt dat nauwelijks, toevallig of
opzettelijk, want die willen meestal graag blijevn meedoen of een volgende
keer als wethouder...

Ook hier is geen sprake van een complot... In een papegaaiencircuit met
hoofdzakelijk Ja-knikkers en nauwelijks ooit enige tegenspraak zijn
overtuigingen grotendeels ook oprecht, al is het besef van meedoen of
buitenspel komem te staan wel altijd aanwezig...

Brezjnev aan de Amstel bleef een voorheen bevriende PvdA-journalist die
dissident werd bij Het Parool schrijven (de Amsterdamse Pravda).

Fritz