Balkenende oorlogsmisdadiger (was: Zembla)

Mon Apr 19 15:20:54 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL> plaatste wat opmerkingen bij
 die van mij waaruit bleek dat we het eigenlijk wel eens waren maar
 dat ik het wel wat genuanceerder had mogen zeggen.

 Kan best zijn dat je gelijk hebt (ik provoceerde natuurlijk wel een
 beetje - niet wetende dat de Spaanse regering binnen een paar uur
 hetzelfde standpunt zou innemen als ik - maar goed, de dappersten
 lopen nu eenmaal altijd voorop).

 Het horrorscenario is natuurlijk een algehele opstand van Iraqi's
 tegen een bezettingsmacht van de UN (dan maar liever de US en hun
 satellietstaten - waaronder Nederland). Da's mogelijk nog erger
 dat het afscheiden van Irakees Kurdistan, waarna Turkije binnen-
 marcheert.

 Uit de reactie van de Spaanse regering heb ik begrepen dat de UN
 dat ook zo ziet en de US niet te hulp zal komen. Zou ook zelfmoord
 voor de UN betekenen, natuurlijk. Vandaar dat opperkleuter Balken-
 ende een dergelijke stap juist helemaal ziet zitten.

 Vraag blijft dan natuurlijk wel wat satellietstaat Nederland zal
 doen na 1 juli (of nadat Bush door de kiezer uit het Witte Huis
 verdreven is). Normen-en-waarden generaal Balkeneinde en kletsma-
 joor Kamp(f) lijken mij tot het laagste-van-het-laagste in staat.

 Enfin, vanaf heden kunnen we zeggen: 'Ich bin ein Spanjool'.