Gemeente Amsterdam knoeit met waarde huis: meer oplichting

Mon Apr 12 20:08:03 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De gemeente moet oppervlakten weten omdat Amsterdam de enige stad is waar de
politiek het gebruik van de grond elke 50 jaar opnieuw wil blijven verkopen
aan de eigenaars van de panden erop, en wel per vierkante meter woon of
bedrijfsoppervlak, tegen de dan geldende fictieve grondprijs (fictief want
eigen grond en dus een markt waar prijzen tot stand komen is er praktisch
niet...)

Ook in mijn zaak veranderde de gemeente haar leugenverhaal over de veel to
hoge ozb/woz-waardeper geval, de waarde was nergens op gebaseerd en na
bezwaar en beroep en repliek verstikten de ambtenaren zich in hun verzinsels
en fictieven berekeningen vol fouten die elkaar tegenspraken en niet op die
verzonnentehoge waarde uitkwamen... Er wordt gewoon niet getaxeerd maar
deopbrengst van de ozb (en woz en andere nu gekoppelde opbrangsten)
geoptimaliseerd met waarden en verzinsles die voor leken geloofwaardig
overkomen, zoals bij nieuwbouw de von-prijs jaren nadepeildatum. Mensen
hebben het systeem niet door en begrijpen niet dat de juiste waarde die op
de peildatum is... en trappen er massaal in...

Fritz