Agnost

Antid Oto trotsky at HOME.NL
Sat Apr 10 15:27:16 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Correctie: En om hem te vinden dien je alles en iedereen te
> wantrouwen.

Ik toon het *nu* en breng het als het ware naar voren. Ik toon het
echter als iets dat voorbij is en opgeheven, ik hef de eerste waarheid
op en:  Nu beweer ik als tweede waarheid dat het geweest is, opgeheven
is.  Maar wat geweest is, is niet, ik hef het geweest-, opgeheven-zijn op,
ontken daarmee de ontkenning van het nu en keer naar de eerste bewering
terug: het nú is. Het nu is in het nu overgegaan als het ware. Het nú
wantrouwen, is de existentie in twijfel trekken. De existentie kan niet
bestaan zonder iedereen, in het andere als andere in zichzelf. De waarheid
is dat het 'reine niets' in het 'reine zijn' overgegaan is.

Zo, en nu een paasei.

Antid