Paul Bernard Cliteur

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Fri Apr 9 21:11:27 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz,

De media in Nederland zijn toegankelijk, maar niet voor ongewenste kritiek.
Dan is het moeilijk, of bijna onmogelijk, een standpunt kenbaar te maken.
Dus persvrijheid bestaat eruit dat je het recht hebt om "alles" te zeggen
maar de kans niet krijgt.
Een min of meer besloten forum zoals dit geeft je de gelegenheid om je
frustratie kwijt te raken maar zet niet echt zoden aan de dijk.
Daar heb je de TV of de landelijke bladen voor nodig. De "overheid" en
politiek hebben aan de andere kant, in ieder geval  de TV, grotendeels in
haar zak. Deels door invloed zoals Ned 1,2,3, deels door coersion
(drang/dwang).
Barbaren zijn altijd die mensen waar we het niet mee eens zijn. De priesters
werden in de middeleeuwen door de menslievende kerk naar Zuid Amerika
gezonden om het "echte" geloof te prediken. Daar troffen ze de barbaarse
Inca cultuur aan, en een Inca die zich niet aan wilde passen werd
menslievend maar wel onceremonieel van de rotsen gelazerd..
Er is niet zo bar veel veranderd, de Islamieten lopen ongeveer 500 jaar
achter..
Maar wat is 500 jaar?

yowsa van Lenny

...I will accept any rules that you feel necessary to your freedom.
I am free, no matter what rules surround me. If I find them tolerable,
I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I am
free because I know that I alone am morally responsible for everything
I do.

>From: "Fritz van Rikxoort" <fritz at rikxoort.demon.nl>
>To: "Tjerk Jouwstra" <tjouwstra at wxs.nl>, "Olav Lavell" <olavell at xs4all.nl>,
>    "List D66" <d66 at NIC.SURFNET.NL>
>Subject: Re: Paul Bernard Cliteur
>Date: Tue, 6 Apr 2004 21:02:34 +0200
>
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Nee ik heb Vrij Nederland niet meer gelezen sinds vele feitelijke
>rectificaties achtereenvolgens geweigerd werden door de redactie en zelfs
>uiterst korte brieven die slechts aantoonbaar feitelijk onjuistheden
>weerlegden met ruimtesmoesjes niet geplaatst werden... VN suggereert of jij
> [...]
knipknipknip

Play online games with your friends with MSN Messenger
http://messenger.msn.nl/