Paul Bernard Cliteur

Wed Apr 7 14:50:24 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik zet dat geloof-gedoe wat analytisch neer en Henk Elegeert
 <hmje at HOME.NL> merkt op...
>Toch niet bezig in een poging mij te overtuigen, wel?

 Ik kijk wel uit.  :-)

 Je moet het zien als een analyse van een verschijnsel dat ik zelf
 weleenswaar niet uit ervaring ken maar dat ik wel voortdurend om
 me heen zie. Paul Cliteur als zowel (oerconservatief) normen-en-
 waarden figuur als oud-voorziter van het Humanistisch Verbond (ik
 neem aan dat Henk Vreekamp daarop doelde) is dan een mooie kapstok
 om dat anti-geloof geloof als een vorm van conditionering aan op
 te hangen. Dat laatste was inderdaad de kern van mijn analyse.

 Oftewel: hoeveel mensen die lid zijn van al die clubs die de revue
 passeerden, komen uit een christelijk milieu ?

 Verder: tja, Henk (Elegeert) je stelt veel vragen maar ik kan de
 echte vraag er niet in ontdekken. Kennelijk ben je het niet met
 mijn analyse eens (ik neem aan dat jij humanist bent ?) maar je zet
 daar geen andere tegenover. Daar kan ik dus weinig mee.