Papoea's en Stropoppen

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Apr 7 03:10:41 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Mon, Apr 05, 2004 at 11:43:00AM +0200, Olav Lavell wrote:

> Meneer Cliteur heeft dat niet over zichzelf afgeroepen met zijn vieze
> praatjes over de blanke morele superioriteit?
>
> Mag men het met zijn geraaskal en haatspraak oneens zijn, daar iets
> tegenin brengen, of heet dat dan tegenwoordig ook al een "tegenactie"?

Best Olav,

Ik krijg de indruk dat jouw tot voor kort toch zindelijk opgebouwde
bijdrages de laatste dagen nogal door het ijs beginnen te zakken.
Kun je eens aangeven waar Cliteur vieze praatjes verkoopt over
blanke morele superioriteit of waar er sprake is van haatspraak?

Ik heb n.a.v. het Cliteurgekrakeel hier zijn boekje van twee jaar
terug maar weer eens uit de kast gepakt (Moderne Papoea's) en eens
wat rondgeklikt in z'n buitenhof bijdrages (zie:
http://www.buitenhoftv.nl/13997348 ) Dat Parool interview waar het nu
mee begonnen schijnt te zijn kan ik helaas niet uit m'n browser toveren.
Herlezend wordt het beeld bevestigd van iemand die helder, fatsoenlijk
en analytisch argumentaties uiteen zet. Nergens geraaskal over blanke
superioriteit of vieze opruierij.
Ik zou dan ook Fritz willen bijvallen wanneer hij vraagt om eens op
de argumenten in te gaan in plaats van te blijven hangen in het
gejeremieer van hen die vrij denigrerend 'De Linkse Kerk' worden
genoemd: klachten over de toon, klachten over vieze praatjes van
gevaarlijke lieden, tot aan zinspelingen op Janmaat toe.
Wanneer Henk Vreekamp met enig recht jouw bijdragen typeert als
multiculturalisme en essentialisme volsta je met 'integendeel', waarmee
je doet vermoeden niet geheel te vatten wat de grondvraag van dat
debat is.

Dus: pak eens een willekeurige opinie van Cliteur en beargumenteer
waarom zijn logica toch niet zo dwingend is als hij wil doen geloven.
Wellicht leren we daar nog wat van of komen we zelfs een stapje verder.
Rancuneus gehakketak over wie het eerst met welke modder smeet is
weinig vruchtbaar.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |