Aanslag op Van Aartsen: Toch een grap ?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Apr 4 09:09:32 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Ik zou je analyse nog wat willen aanscherpen

Veel mensen zijn tegen de huidige rechtse regering (in de polls nauwelijks
groei voor VVD en veel voor PvdA) en tegelijk tegen de linkse absolutisten
en multicultis. Kortom, een rare situatie. De sluwe vossen bij
PvdA-oud/nieuw links voelen dat kennelijk aan, en daarom zijn ze hun
tegenactie tegen conservatieven als Cliteur begonnen. De Pronkianen willen
zich profileren binnen de PvdA in afwachting van een nieuw kabinet. Dat die
Pronkianen echter door de mand vallen, blijkt indirect. Ze vallen namelijk
niet de neo-conservatieven zelf aan, de regeringspartij VVD maar bepaalde
exponenten buiten de regeringspraktijk. Kennelijk willen de Pronkianen
alleen maar meer verwarring scheppen. Of ruimte maken voor een
CDA-PvdA-combinatie? Sfeerwerkers zijn het...

hv,u
--------