Kut-racisme

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Mon Apr 5 01:09:33 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sun, Apr 04, 2004 at 10:10:03PM +0200, Olav Lavell wrote:

> Hoezo - dat zal ik je vertellen. Want blijkbaar heb je het empathisch
> vermogen van een aardappel.

<knip>

Mijn hemel, Olav, wat een theatraal gewauwel.

(Je zou bij GroenLinks geen gek figuur slaan :-) Ik dacht dat die
 multiculti dwaling dat allerlei culturele achtergronden een verzachtende
 omstandigheid vormen in ons rechtsysteem nu wel op z'n retour was. Maar
 dat valt kennelijk nog tegen)

> Maar nee, van Somalische tienermeisjes verwachten we dat we gewoon elk
> jaar even lekker in hun "kut" mogen kijken.

Wat het zwaarst is, moet natuurlijk het zwaarst wegen. En genitale
verminking met de mogelijke medische of psychische gevolgen van dien
weegt voor mij een stuk zwaarder dan de lichamelijke integriteit van
een 6, 8 of 10 jarig somalisch meisje "dat zich van Staatswege in haar
kut moet laten kijken", zoals jij dat typeert. Bovendien betwijfel ik de
resulterende trauma's voor zo'n meisje welke door sommigen hier worden
gesuggereerd ten zeerste. Daarbij is, zoals Fritz al aangaf, genitaal
onderzoek bij jongens ook gebruikelijk. Gaan al die heren zwaar aangedaan
door het leven?

Overigens kun je er donder op zeggen dat de gelijkheidsfundamentalisten
eerdaags zullen opperen dat dan niet alleen de risicogroepen onderzocht
moeten worden maar alle meisjes in die leeftijdscategorie.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |