Aanslag op Van Aartsen: Toch een grap ?

Fri Apr 2 14:36:48 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>hoe wist je dat ze Frederiek de Jongh heette, gisteravond bij NOVA
>was het nog Frederik de J.

 Ik heb NOVA gisteren niet gezien, ik zat bij Erin Brockovich (mooie
 film is dat toch). Overigens gaat die film (hoezo toeval ?) over
 iemand die erop uit trekt om bewijs te vinden voor een rechtszaak; ze
 deed dat (waar gebeurde film) op precies dezelfde wijze als ik...

 Ik deed er een seconde of 5 over om die Frederiek de Jongh te vinden,
 trouwens. Het was in 1 keer raak (je leert veel van zo'n speelfilm);
 als je de trucjes kent, dan haal je zo van alles en nog wat uit de
 computer. 't Stelt niet veel voor.

>Maar Marc, laten we eerlijk zijn, als we een paar van jou emailtjes
>onder elkaar zetten, is de politie ook zo de volgemnde mogelijke dader
>op het spoor:-)

 Zo is 't maar net...  ;-)

 Wat serieuzer: 't is natuurlijk wel zo dat de onvrede in Nederland
 over dit kabinet gigantisch is (als het valt dan worden er spontaan
 volksfeesten georganiseerd, compleet met koekhappen en zaklopen).

 De politici breken doelbewust de maatschappij af en doen daarbij de
 gekste dingen (nu weer Hoogervorst met z'n commerciele ziekenhuizen,
 en Dittrich die gisteren voor de radio opmerkte dat het mes moet in
 de sociale zekerheid om de welVAARTstaat (!) overeind te houden, de
 idioterie gaat maar door).

 Inmiddels is 'chronisch' vervangen door het modewoord 'duurzaam' (als
 iemand het woord 'duurzaam' gebruikt, dan deugt'ie niet: chronisch
 zieken zijn tegenwoordig niet duurzaam ziek) en de 'verzorgingsstaat'
 door 'sociale welvaartstaat' (vroeger had men daar de tegendelen 'wel-
 zijn en welvaart'). En dan natuurlijk het woord 'integratie'. Iemand
 die dat woord in de mond neemt, geeft letterlijk aan dat'ie niets wil
 doen - anderen dienen zich maar aan te passen ('eigen verantwoordelijk-
 heid nemen').

 Er zijn steeds meer slachtoffers van dit beleid, een bepaald percentage
 sluit geweld niet uit als men bedreigd wordt en dus zal er steeds vaker
 geweld richting politici zijn. Da's een logische zaak, lijkt me.

 Maar ja, wie is er begonnen ?

 Eerst mocht er, met die politieke correctheid, geen bal en toen de wal
 het schip ging keren meenden dezelfde mensen die de problemen veroor-
 zaakt hadden dat zij degenen waren die de problemen konden oplossen.

 Neen dus. Dat kunnen ze niet. Men heeft geen idee hoe men iets moet
 aanpakken - men wil alleen op z'n zetel blijven zitten. En dat zien we
 momenteel dus gebeuren.

 Die de Jongh zou verward zijn.
 Maar dat zijn er meer...