hoi

Douwe Osinga dmo at OBERON.NL
Tue Sep 30 11:58:34 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hi,

Iemand vliegen af gaan zitten vangen over spelling is goedkoop en draagt
niet toe aan de discussie. Het is ook gemakkelijk:

>  Neem maar als voorbeeld de nauwkeurige overschrijvingen van joodse en
> bijbelse teksten, zonder die "taalcorrectie' zouden veel oorspronkelijke
> teksten qua inhoud verwatert zijn....
Verwatert zijn? of verwaterd zijn? dat is basisschool spul.

Bezwaarlijker vind ik overigens dat de zin slecht geformuleerd is, de
aanhalingstekens niet bijelkaar aansluiten en het feit dat taalcorrectie
gebruikt wordt alsof het zou betekenen: correct proberen te schrijven.

Het is spreektaal en dat is prima op een discussielijst. Laten we ons
bezig houden met de inhoud van de discussie.

Douwe Osinga
http://douweosinga.com