i don't care, but since you do,..............

blood simple j.hoek20 at CHELLO.NL
Tue Sep 30 08:30:32 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat "correct" is, is niet aan absolute wetten onderworpen, maar wat
grammaticaal correct is, is toch vastgelegd in de Nederlandse taalwetten,
het gramticaal kader, en zelfs in de rechtswetten, want als taal geen vast,
en specifieke uitleg en syntax heeft, dan kan je ook geen wetten opstellen,
omdat er dan gaten vallen in wat je bedoelt met woorden en
zinconstructies....

Een groep Houdt, een aantal mensen houdt, vele mensen houden, eerste 2 zijn
zelfstandig naamwoord enkelvoud, omdat het terugslaat op het woord 'groep',
wat enkelvoud is, 3e is meervoud, omdat vele mensen een los verband
inhouden, (en dus niet inhoudt), terwijl een groep als een vast verbandt kan
houden,,, een hele zwerm bijen vloog....vele bijen vlogen....2e klas
brugklas vwo, ècht heel lang geleden, vandaar ook de slijtage...