Solidariteit nieuwe-stijl

Sun Sep 28 13:22:25 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>:
>Treurig dat niemand die armenpolitiek van Balkje-2 gewoon anti-liberaal
>noemt. Dat is het namelijk volgens mij, of je nu conservatief of verlicht
>bent.

 Hmm, ik noem het 'neo-conservatief', juist om het te onderscheiden van
 'neo-liberaal' (wat ik een vage term vind). In zekere zin, maar wel met
 een bochtje, heb ik het dus 'anti-liberaal' genoemd.

 'Benepen' vind ik een mooiere kreet. Dat geeft precies aan wat er momen-
 teel gebeurt. Alles wat de alcoholist Bush doet, zegt en denkt, is momen-
 teel heilig in Den Haag. Sommigen beweren dat tal van Nederlandse politici
 thans die vreselijke Fortuyn immiteren maar dat is niet zo (was het maar
 waar, zou ik als anti-Fortuynist haast zeggen): ze immiteren Bush. En
 daarom zijn ze neo-conservatief.

 Jongens, wat is het toch een vreselijke puinhoop geworden.