Solidariteit nieuwe-stijl

blood simple j.hoek20 at CHELLO.NL
Fri Sep 26 11:40:53 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jahaa, Marc, j

Sommige mensen moet je echt uitleggen wat er in de krant staat, die lezen
niet tussen de regels door, de lezen alleen maar de tekst als tekst, zonder
begrijpende inhoud...

Maar nog een keer, ik snap hem wel, leek een beetje op de uitspraken van
Bush die je eerder al eens mailde, dezelfde imbiciele volksmennerij, waarbij
de 'belazerde doelgroep' meestal toch niet begrijpend lezen genoeg is, om te
weten dat zij in deze
tekst worden "geBusht"....(genaaid dus)

Maar mocht je het gemist hebben, dit begreep ik eruit.....

<De solidariteit volgens van Aart en de zijnen jegens de minima..>

Dit geeft alleen maar aan, dat het beleid niet meer direct is.....Aart wil
de zwaksten in de maatschappij ontzien, maar  wil aan de andere kant, dat ze
meebetalen, aan datgene waaraan hij ze wil ontzien.
(zo van, ik geef je een zalmsnip, maar rip je voor 20  euro/m aan je
ziektefondskosten, voor de rest van je leven)

Dus splits de zwaksten een verhoging in de maag, zoals de ziekenfondspremie,
en geef ze daarna een doekje voor het bloeden, zoals een eenmalige
uitkering, (waar we dit jaar trouwens nog steeds op wachten), maar die
ziekenfondswond is structureel, en het doekje voor het bloeden, is het
verband niet waard waar het op gedrukt staat....

Want direct beleid, zou niet eerst geld wegnemen, om daarna weer wat terug
te storten, direct beleid, neemt je alleen maar geld af, in de hoeveelheid
die direct nodig is.

Als er dus geld afgenomen wordt, en later weer teruggestort, om het
afgenomen bedrag te kompenseren, dan weet je geheid, dat er ergens een
ambtenaar voor jan lul, ze eigen werk zit te verzinnen, om het systeem maar
kort samen te vatten....

Eigenlijk staat er....we naaien de minima, maar we hopen dat niemand dat
tussen de regels door leest....

Can fool some people some of the time, can't fool all the people all of the
time....

Groeten van een buikriem...

K-PAX