Manipulatie met "middenklasse"

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Thu Sep 25 21:53:35 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Democs,
>
>De VVD-ers Dijkstal en Zalm zijn er mee begonnen: 70% van de Nederlanders
>zou tot de "middenklasse" behoren. De suggestie is dan: die middenklassers
>kunnen redelijk tevreden zijn, het is onze kiezersbron.
>
>En nu hoor ik ook dat domme kontje van de PvdA, Wouter Bos tussen neus en
>lippen beweren dat 70% "middenklasse" vormt. Zijn verborgen intentie zal
>wel zijn: dat hebben wij volbracht, de klassetegenstellingen zijn in
>hoofdzaak voorbij.
>
>Ik hoop dat D66-ers niet in deze onzin trappen, ondanks het grote gebrek
> [...]

Kwestie van definitie zal ons lachebekje stellen.
In Amerika leeft 16% officieel onder de armoede grens, en die is daar op $
18.400,- netto gesteld....
Veel van de nederlandse "middenklasse", als gedefinieerd bij Zalm et al, zou
gaarne voor E. 18.400 tekenen...
Zoiets van het woord staat vast?
to each his lot, and none is light {:-(

STOP MORE SPAM with the new MSN 8 and get 2 months FREE*