Solidariteit nieuwe-stijl

blood simple j.hoek20 at CHELLO.NL
Thu Sep 25 19:22:21 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dit geeft alleen maar aan, dat het beleid niet meer direct is.....Aart wil
de zwaksten in de maatschappij ontzien, maar  wil aan de andere kant, dat ze
meebetalen, aan datgene waaraan hij ze wil ontzien.
 Dus splits de zwaksten een verhoging in de maag, zoals de
ziekenfondspremie, en geef ze daarna een doekje voor het bloeden, zoals een
eenmalige uitkering, (waar we dit jaar trouwens nog steeds op wachten), maar
die ziekenfondswond is structureel, en het doekje voor het bloeden, is het
verband niet waard waar het op gedrukt staat....

Want direct beleid, zou niet eerst geld wegnemen, om daarna weer wat terug
te storten, direct beleid, neemt je alleen maar geld af, in de hoeveelheid
die direct nodig is.

Als er dus geld afgenomen wordt, en later weer teruggestort, om het
afgenomen bedrag te kompenseren, dan weet je geheid, dat er ergens een
ambtenaar voor jan lul, ze eigen werk zit te verzinnen, om het systeem maar
kort samen te vatten....

Eigenlijk staat er....we naaien de minima, maar we hopen dat niemand dat
tussen de regels door leest....

Can fool some people some of the time, can't fool all the people all of the
time....

Groeten van een buikriem...

K-PAX