[De doodstraf]

blood simple j.hoek20 at CHELLO.NL
Tue Sep 23 13:55:55 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nee, Bert, daar gaat het mij niet om.

Leveren wij Amerikanen uit aan Amerika, zelfs als ze daar de doodstraf
kunnen krijgen, en leveren we een dief uit Burkino Fasso uit, terwijl daar
de doodstraf bestaat, of leveren we helemaal niet uit aan Burkina Fasso uit,
omdat daar de doodstraf bestaat....

Want ik heb nl. een keer gelezen, een hele tijd terug, dat Nederland geen
uitleveringsverdragen heeft met landen die de doodstraf voeren, in zijn
algemeen, terwijl we toch aan Amerika uitleveren....

Dus leveren wij buitenlanders uit naar hun thuisland, democratie of niet,
als ze daar de doodstraf kunnen krijgen?!

Ben echt benieuwd.

greetings from Little Big Horn

K-PAX