11 vragen aan een kamerlid

ro-esp ro-esp at DDS.NL
Tue Sep 16 22:42:20 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je Tue, 16 Sep 2003 00:35:06 +0200, Hein van Meeteren sendis:

> [...]
> discussies mee te doen, een rijwiel kunnen besturen, anderszins geen enkel teken
> vertonen van sociale, psychische of lichamelijke handicap, en die desondanks
> jaar in jaar uit aanspraak maken op een sociale voorziening, die maken de indruk
> misbruik te maken van een voorziening. Deze mensen moeten erop direct
> aangesproken worden, in een tijd dat werkelijke slachtoffers van een
> onmenselijk uitsluitingsregime persoonlijk aansprakelijk gemaakt worden
> van een situatie waarin ze buiten hun schuld om terecht zijn gekomen.

bedoel je dat het de schuld van (bepaal)de baanlozen is dat er
baanloosheid is en dat er uitsluiting is ?

> Mijn stelling is derhalve: wie sociaal kan functioneren, voortdurend
> communiceert, een rijwiel kan besturen, bioscopen kan bezoeken, bij
> Albert Heijn inkopen kan doen,

dat kan bijna iedereen die geen verslaving of andere dure hobby heeft

> vrijwillige bestuursfuncties kan en wil vervullen, en anderszins blijkt
> geeft van een gezond lichaam en een gezonde geest ..
> , die is ook in staat zijn/haar bijdrage aan de arbeidsmarkt

oftewel betaald werk is altijd belangrijker dan onbetaald (zoniet de zin
van het leven, van gewone stervelingen dan, wsl)

> te schenken.

en mogen ze misschien zelf uitmaken hoeveel en waaraan ze dat schenken ?
(nog afgezien ervan dat in de buurt van volledige werkgelegenheid de
winsten zouden dalen en-of de prijzen zouden stijgen  - wat ontslagen in
de hand werkt)

> Het kaf moet van het koren gescheiden worden,

stoere zondebok-praat. Langdurige baanloosheid is een hele uitdaging, en
zelfs diegenen die er redelijk goed tegen kunnen zijn dolblij als ze
eens een paar dagdelen aan de slag kunnen. Van mensen wier sociale leven
zich s'avonds afspeelt moet je echter niet eisen dat ze smorgens om 4
uur asperges gaan steken

> Uitkeringsfraude is niet iets dat ik hier ter plekke verzin, maar een
> reëel probleem in onze samenleving.

Om hoeveel miljard gaat het dan jaarlijks ?

Oja, wat junks betreft (en voor mij is een heroineverslaafde net zoiets
als een alcohol, tabak, caffeine en medicijnenverslaafde enz enz), voor
zover ik dat in kan schatten zijn dat meestal zwaar beschadigde mensen
en/of mensen die niet tegen baanloosheid kunnen.
                                                groetjes, Ronaldo

-- http://www.esperanto.net
-- Arachne V1.69, NON-COMMERCIAL copy, http://arachne.cz/