Wat vind D66 over de afbraak van de WAO ?

ro-esp ro-esp at DDS.NL
Mon Sep 15 13:35:06 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je Sun, 14 Sep 2003 23:59:03 +0200, Henk Vreekamp sendis:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Blijft mijn constatering dat geen enkele partij anti-cyclische maatregelen
> durft voor te stellen.

laat staan anti-denivelerend. Zo'n Moberg, da's toch godsgeklaagd ?

> Bij links kan ik me dat nog wel voorstellen, omdat
> daar economen ontbreken.

he`?

> Maar voor de PvdA en D66 gaat dat niet op.

> Wat houdt anti-cyclisch beleid in?

flink afromen bij hoogconjunctuur (wat niet gebeurde uit angst dat
top-figuren zouden emigreren of zo) en dat er weer in pompen als het
minder gaat. {keynes was zogenaamd de eerste die door had dat als je
lonen verlaagt, de koopkracht ook daalt - en dat dat klassieke recept
dus niet werkt]

 Een neo-Keynesiaanse ingrijpen door de
> staat ter stimulering van consumptie en investeringen. Men beperkt nu
> economisch staatsbeleid tot belastingmaatregelen, d.w.z. verlagingen die de
> consumptie moeten stimleren. Dat mislukt, men spaart,

dan heeft die "men" dus meer dan ie acuut nodig heeft

> alleen de huizenmarkt
> ontspant niet, mede door de dwaze verkoop van huurwoningen

leg dat eens uit, waarom het vergroten van het aanbopd op een
overspannen markt niet tot ontspanning zou leiden ?

> Men vergeet dat de marktwerking vaak contraproductief is qua monopolisering
> en prijsstelling.

je bedoelt "marktwerking leidt vaak juist tot monopolisering en
prijsopdrijving" ?

> Kortom, het Franse en Duitse beleid om de 3% begrotingstekort tijdelijk te
> overschrijden wegens extra investeringen en/of minder bezuinigingen is zo
> gek nog niet.

M.i. zou het nog beter zijn om dat geld bij de winsten en cleptocraten
weg te halen

> Zalm blijft nu zo hameren op handhaving om te verbloemen dat hij zelf
> geen benul heeft van iets langere termijn beleid, hij is gewoon een
> neoliberaal dogmaticus.

Tja, economie is nou eenmaal geen wetenschap. Had ik het hier al over de
bloedsomloop gehad ?
                         groetjes, Ronaldo

-- http://www.esperanto.net
-- Arachne V1.69, NON-COMMERCIAL copy, http://arachne.cz/