Wat vind D66 over de afbraak van de WAO ?

ro-esp ro-esp at DDS.NL
Sat Sep 13 19:17:48 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je Sat, 13 Sep 2003 08:52:43 GMT, Dr. Marc-Alexander Fluks sendis:

> het omkeren van de werkelijkheid. Het stoten van chronisch zieken en
> ernstig gehandicapten uit de WAO moet men niet verkopen als zou het dienen
> om mensen te behoeden voor een sociaal isolement

> het betreft een ordinaire bezuinigingsmaatregel. Als mensen afhankelijk
> worden van giften van familieleden (!)

of illegale methoden..

> Bert, dat laatste kan je dus vergeten. Dat gebeurt sowieso niet. En het
> gebeurt niet omdat het niet KAN. Wie ernstig chronisch ziek is of ernstig
> gehandicapt die KAN domweg niet werken hoeveel procent je daar ook opzet.

Bovendien is de economie er niet op ingericht. Kijk maar eens in de
krant/het arbeidsburo, hoe vaak daar dienst verbanden van 20 of 10 uur
per week worden aangeboden. Weet iemand hier of dat wettelijke
achtergronden heeft, hetzij aan werk"gevers- hetzij werk"nemers"kant ?
Het zou me niks verbazen als mensen met een uitkering er financieel niks
mee opschieten als ze 10 of 20 uur gaan werken.

                                       groetjes, Ronaldo

-- http://www.esperanto.net
-- Arachne V1.69, NON-COMMERCIAL copy, http://arachne.cz/