Wat vind D66 over de afbraak van de WAO ?

Sat Sep 13 09:40:24 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Wat vind D66 over de afbraak van de WAO ?

 Op de website van D66 staat nauwelijks iets... of het moet dit zijn (auteur:
 Boris-II):
>D66 is de enige progressieve partij die op dit moment de vuurlinie durft op
>te zoeken. In plaats van aan de kant te blijven staan en getuigenispolitiek
>te bedrijven kiest D66 voor echte actie, namelijk invloed. (...) En ja, D66
>durft wel in te grijpen in de WAO, omdat dat uiteindelijk het meest sociaal
>is voor de mensen die het echt nodig hebben.
 [http://www.d66.nl/opinie/archives/001915.html]

 Mag ik effe 'n teiltje ?

 Dit is 1984 van Orwell. Afgezien van de onlogische redeneertrant in het
 citaat vraag ik mij af hoe diep D66 nog zakken als men de meest asociale
 maatregel van na de Tweede wereldoorlog 'het meest sociaal' durft te noemen
 voor degenen die het echt nodig hebben terwijl ze uit de WAO geflikkerd gaan
 worden. Wat is daar sociaal aan ?
 Zo'n cynisme is ronduit goor. Hoe durft iemand zo iets vreselijks uberhaupt
 op te schrijven ? D66 is momenteel verder heen dan Fortuyn ooit geweest is.

 Toen ik lid werd van D66 was dat een niet-ideologische, pragmatisch opere-
 rende partij. Met dat 'sociaal-liberaal' had ik dus grote moeite. En nu
 zwalkt D66 van de bekrompen politieke correctheid naar het nog bekrompener
 neoconservatisme ! Zo'n switch alleen al getuigt van een labiliteit als ik
 weet niet wat. Terwijl een partij als D66 voor geen van beide had behoren
 te kiezen...

 Hoezo 'progressief', hoezo 'sociaal' ? Waaruit blijkt dat dan ?

 D66 is gewoon de VVD geworden.