Shootdoggies: D66

ro-esp ro-esp at DDS.NL
Tue Sep 9 14:21:07 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

[gelieve niet en naar de lijst en naar mij prive' te antwoorden]

Je Tue,  9 Sep 2003 08:21:21 +0200, k.vanloon at wanadoo.nl sendis:

> Van nummer 1 als produktieland zijn wij Nederlands die het minste
> aantal uren werken en het minste produceren.

Goh, ik dacht dat we _per gewerkt uur_ juist ontzettend veel produceren.
De keerzijde daarvan is dat we ook meer "arbeidsongeschikten" hebben

> De ons omringende landen met name Duitsland en Engeland hebben nu al
> last van de vergrijzing. Daar zie je de werkloosheid nog meer stijgen

Er zijn (procentueel) minder mensen om het werk te doen en toch meer
baanloosheid ?

>  Pensioenen zijn nauwelijks meer te betalen

Zelf vind ik het verhelderend om af en toe om het geld heen te denken

> en de gezondheidszorg wordt veel duurder, omdat we wel ouder worden,
> maar niet minder ziek. Een groot deel van de ouderen maken gebruik van
> de gezondheidszorg (geen verwijt). Als er meer ouderen komen gaat de
> gezondheidszorg duurder worden, dus hogere premies.

Anders gezegd, minder luxe/welvaart. Maar hoe je dat verdeelt is een
keuze van de politiek

Ik zou het op prijs stellen als men geen hele vorige meeltjes mee zou
sturen, maar alleen de delen waar men op reageert, met het commentaar
_eronder_. Dat leest het makkelijkst en is derhalve ook goed gebruik op
een heleboel lijsten (ofwel netiquette).

Wat betekent de term "shootdoggies" eigenlijk ?

                                               groetjes, Ronaldo

-- http://www.esperanto.net
-- Arachne V1.69, NON-COMMERCIAL copy, http://arachne.cz/