Shootdoggies: Malaise

Mon Sep 8 15:13:09 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ronaldo <ro-esp at DDS.NL>
>Wat versta je onder "economische malaise" ? Is de oogst mislukt ?
 (...)
>Kortom, waar hebben we het precies over en waarom zijn die harde
>maatregel en precies nodig ?

 Je weet eigenlijk niet wat precies nodig is voor wat. Zoals ik van de
 week al opmerkte: economie is geen wetenschap want economen zijn niet
 in staat ook maar iets te voorspellen (het is altijd verklaren achter-
 af en ook dan is men 't lang niet altijd onderling eens).

 Maar wat je wel weet is dat je als je de zwaksten in de maatschappij
 op alle mogelijke wijzen pakt, de gevolgen van wat je doet dus wel
 op 1 groep worden afgewenteld en er - doelbewust - veel leed wordt
 veroorzaakt. De gevolgen van het wanbeleid worden omgezet in nieuw
 wanbeleid - nou, daar kom je erg ver mee. Wat gaan de 'shootdoggies'
 doen als dit allemaal weer mislukt ? Want dat gebeurt geheid.

 Je hoort nu nooit eens iets over het verhogen van OZB in villa-wijken,
 het belasten van zo'n salaris plus premies bij zo'n Ikea-figuur die
 Appie Heijn de vernieling in mag draaien (nota bene moeten er honderden
 mensen bij AH weg om die beloning op te brengen). Geen vraagtekens bij
 straaljagers, de kosten van het bezetten van Irak, de Betuwelijn ...
 Kennelijk is dat allemaal prima - zolang het maar lekker veel kost,
 is er niets aan de hand.

 Zo'n diskussie over of de pil al dan niet in het 'pretpakket' mag,
 da's toch weerzinwekkend ? Een 'ja' op die vraag betekent dat er zieke
 mensen verstoken blijven van hulp ! De pil hoort bij de drogist, hoort
 bij bovenstaande Appie Heijn te liggen. Zonder recept en zonder zieken-
 fonds-vergoeding. Dat medicaliseren van allerhande flauwekul kost
 handenvol geld. Weg er mee...