Shootdoggies: D66

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Mon Sep 8 08:26:38 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Citeren "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at science.uva.nl>:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Het afbraakbeleid van JPB-II laat zich uiterst simpel samenvatten...
> --> "Pak niet de problemen aan maar de mensen."
>
> Op die manier wentelt men de eigen incompetentie af op mensen wier enige
> misdaad er uit bestaat dat ze leven. De overheid wordt doelbewust verzwakt
> ('treedt terug') en geraakt in verval.
>
> Voorbeelden daarvan:
>   * Probleem:  artsentekort/kosten van de zorg.
>     Oplossing: ontzeg mensen met een minimuminkomen de toegang tot de zorg.

Oplossing D66: verhoog numerus fixus, maak deeltijdwerk meer mogelijk,
verminder ongeigenlijk gebruik door eigen bijdrage in te voeren.

>   * Probleem:  arbeidsongeschiktheid.
>     Oplossing: ontneem chronisch-zieken hun WAO-uitkering.

Oplossing D66: ga de WAO volledig reorganiseren

>   * Probleem:  tekort aan leerkrachten.
>     Oplossing: vierdaagse schoolweek.

Oplossing D66: meer geld, verbetering secundaire arbeidsvoorwaarden ken je het
plan niet.

>   * Probleem:  Schiphol.
>     Oplossing: rekenfoutje.

Oplossing D66: er wordt niet getornd aan de geluidsnormen

>   * Probleem:  vergrijzing.

>     Oplossing: stel een belasting in op de VUT.

Oplossing D66: met deze oplossing is D66 niet mee eens, De pensioenfondsen
moeten hun reserves aantasten en de pensioenfondsen moeten democratischer.

>   * Probleem:  gevolgen van de invoering van de Euro.
>     Oplossing: druk de lonen en de uitkeringen.

Oplossing D66: pak de branches aan die oneigenlijke verhogingen hebben
ingevoerd

>   * Probleem:  Nederlanders moeten plaats maken voor massaal toestromende
>                immigranten.
>     Oplossing: discrimineer echte asielzoekers.

Oplossing D66: het aantal toestromende immigranten neemt al jaren af dankzij
o.a. beleid D66. Er wordt een generale pardonregeling ingesteld en
huwelijksmigratie wordt beperkt.

>   * Probleem:  het staat er slecht voor met de solidariteit.
>     Oplossing: overheid trekt zich terug, individualisering.

Oplossing D66: Ik zie juist dat de overheid strak de dingen aantrekt

>   * Probleem:  afbraakbeleid jaagt velen de bijstand in.
>     Oplossing: breng bijstandtrekkers als slaven naar het werk.

Oplossing D66: geef bijstandstrekkers weer perspectieven. Nu worden ze aan hun
lot overgelaten

>   * Probleem:  privatiseren heeft tot een enorme puinzooi geleid.
>     Oplossing: geprivatiseerde bedrijven worden aan hun lot overgelaten.
> Ziedaar wat die walgelijke normen & waarden-discussie feitelijk inhoudt !

Oplossing D66: Heeft privatiseren tot puinhoop geleid? of is het
langetermijndenken even weggeweest omdast D66 niet in de regering meer zat en
Paars II uitgebonjourd was.>

>  --> We staan op het punt dat een verlichte dictatuur (bijv. Spanje onder
>      Franco) aantrekkelijker wordt voor de burger dan te moeten leven in
>      een immorele, volkomen vastgelopen en corrupte democratie. Zoiets
>      leidt op den duur tot revolutie !
>
>  En voor ons D66'ers geldt dat onze partij als geen andere verantwoorde-
>  lijk is voor deze ontwikkeling. We waren er niet alleen steeds bij
>  (Paars-I+II en JPB-II), maar we waren zelfs de partij die deze coalities
>  mogelijk maakte.  :-(
>
>  Tel uit je winst !

Meneer Fluks je hebt een vertekend beeld van de werkelijkheid. Inhoudelijke
argumenten zie ik niet van je. Je hebt kritiek, maar je komt nooit met een
oplossing, behalve over alternatieve energie. Dit kabinet is geen rozengeur en
maneschijn, dat zeg ik niet. Ik zeg ook niet, dat je geen kritiek mag hebben,
want deze heb ik ook, maar hopelijk kom je eens tot gefundeerde kritiek.

Groeten Kees van Loon

 http://www.wanadoo.nl/