Stroomprivatisering

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Mon Sep 8 08:04:42 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ga toch een poging wagen iets zinnigs over dit kabinet zeggen. Ik vind wel
afkeurenswaardig als het zo zou zijn geweest dat Thom vooraf heeft onderhandeld
met Verhagen en Zalm. Daar moeten we o.a. de aflevering drie van Dokwerk voor
afwachten. En hopelijk zien we dan de feiten, maar dat betwijfel ik dat we een
totaalbeeld zien.

Wat betreft afbraakbeleid vind ik bijvoorbeeld IRAK met verkeerde informatie
zei ik ook op dat moment ingrijpen. Ook ik zeg achteraf dit was verkeerd. Dat
lijkt me logisch.

Privatiseren of niet privatiseren is niet de kwestie. Nederland kent een enorm
ad-hoc beleid en geen duurzaam beleid om te anticiperen op de toekomst. D66
probeert dat al jaren wel te doen.

Eerder is al aangegeven dat er een basisverzekering moet komen. Eindelijk wordt
daartoe een pogong gewaagd. Wij zijn altijd voorstander geweest om de WAO te
herzien. Zie ook het eerder relaas. En ontkoppeling van lonen en uitkeringen
kan zelfs gunstiger uitwerken voor uitkeringsgerechtigden als je conform het
inflatiecijfer werkt. Ik zie dat onze tweede kamerleden dualistisch optreden.
Het kan nog veel beter, maar voornamelijk het Landelijk bestuur daar heb ik
mijn kritiek op omdat deze creatieve ideeen smoort.

Ook ik heb kritiek op onze tweede kamerleden, maar bestook ze wel met inhoud en
breng ook oplossingen aan in plaats van aan de zijlijn te staan. Prikkel ze ook
met festivals onder andere (Hein, ik weet dat je dat ook doet), maar wij maken
nog steeds de partij als D66-leden.

Groeten Kees van Loon

 http://www.wanadoo.nl/