[Re: [RE: noodzaak tot loonmatiging]]

Frans Vermeer fv at KW.NL
Tue Sep 2 22:17:25 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Ik heb niets tegen een versoberende overheid, maar waarom moet dat altijd
>over de rug van anderen, zoals in jouw voorbeeld de kleine zelfstandigen en
>in mijn posting vanochtend aan Bert de locale overheden, die
>verantwoordelijk worden voor de uitkeringen in het kader van de nieuwe
>bijstandswet.

Ik heb wel iets tegen een versoberends overheid. Ik wil een overheid
die keuzes maakt. En het feit dat het om inhoudelijk keuzes gaat moet
mensen bij de politiek betrokken houden. Ik heb liever dat er taken
worden afgestoten dan een te sobere invulling.
Op dit moment lijkt het erop dat het kabinet bestaat uit een
verzameling penningmeester. Vond ik bij lubbers 3 en paars 2 ook.