Alternatieve Energie Bronnen

K-PAX j.hoek20 at CHELLO.NL
Tue Sep 2 21:16:13 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Douwe,

Hier de tekst van, en mijn bron, kan je het zelf nalezen.
In principe staat er in jouw en mijn bron hetzelfde....nl.

In jouw bron staat: in 5 tot 10 jaar zouden de windmolens gefabriceerd zijn
en draaien..... in mijn bron staat: als alle produktiefactoren op hun plaats
zijn, duurt de productie en installatie  van de 12 mlj. windmolens die
minder dan 12 maanden...

Het verschil is dus dat jouw bron de tijd van het in plaats brengen van alle
productiefactoren meerekent, en mijn bron er alleen vanuit gaat hoe lang het
duurt, als dat allemaal "in place" is...

conclusie: het duurt dus 4 tot 9 jaar om alle produktiefacaliteiten op zijn
plaats te krijgen, voor de produktie van de 12 mln. windmolens, en dan duurt
het minder dan 12 maanden, om ze te produceren, en op te stellen....Geen
conflicten qua feitelijkheid dus.

Wel vermelde mijn artikel dat het dan 10- 15 jaar zou duren, voordat de
complete Amerikaanse energiebehoefte zou zijn voorzien, en jij hebt het over
5-10 jaar, voor de hele voorziening van de Amerikaanse energiebehoefte.

Daar komt nog bij, dat er dus al een algenprocede voor de productie van
waterstofgas is, dat, in maar 5 jaar tijd, met bescheiden budget, al 10%
rendement van de totale waterstofproductie van algen kan oogsten, en bij 50%
commercieel produceerbaar is... dat vraagt, bij grote schaal productie, om
heel wat windmolens minder, en heel wat jaren eraf... het is dus dichterbij,
dan we ons eigenlijk kunnen voorstellen, het staart ons gewoon in het
gezicht.... de oplossing tot een milieu-vriendelijke toekomst, geen zinkende
olie-tankers, geen benzine-dampen op een zomerdag in de Van Wouw-straat,
geen co2 effect, goedkope energie, en nooit, maar dan ook nooit meer een
oliecrisis, goedkopere productie, goedkopere levensstandaard,
zonnecelpanelen en duurzame stroom in 3e wereld, eerlijke verdeling van de
welvaart, het zit er allemaal in.... Amerika geeft nu 150 mld dollar per
jaar uit aan fossiele en atoom-energie. Dit willen ze in de, Fair Accountacy
Act, gaan ombuigen naar een waterstofbasis-economy, net zoals ik hier al
bepleitte voor de ombuiging van de 4 tot 6 mld atoomsubsidies tot
wind-zon-waterstof/brandstofcel-subsidie, voor een duurzame en gezonde
industriele en maatschappelijke basis.

Hier volgt dat stuk, erg hoopgevend, een voorbeeld voor Europa, en het vergt
alleen de wil en het inzicht om het hier in Europa die kant op te laten
gaan...

Kan ik eindelijk eens van mijn planeet afkomen....

K-PAX

Given that wind machines are similar to an automobile from a manufacturing
perspective, and given that 17 million vehicles are manufactured each year
in the U.S., the needed wind systems could be mass-produced and installed in
less than 12 months once the tooling is in place. As such, it is possible
for the U.S. to be energy independent with a pollution-free and
inexhaustible energy resource within 5 or 10 year

http://www.phoenixproject.net/releases/calch2prdcst.htm