Balkenende wijst verantwoordelijkheid voor eigen handelen opnieuw af

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Oct 28 06:01:11 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny Bruce wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Je mag gerust wel liegen, ze mogen het alleen niet uitvinden dat je gelogen
> hebt.

Tot op dit moment op ongeveer een derde gelezen van het
debat en nu al meen ik te kunnen concluderen dat het er niet
best uit ziet.

Veel zijsprongen - sommige noodzakelijk overigens( in kader
van de transparantie), andere volstrekt overbodige nonsens -
zonder tot de kern door te dringen, nl. wat heeft de
Regering doen besluiten de wet niet in te dienen, behalve
het ondeugdelijk argument van het vertrouwen?

> Vraag maar aan BillyBoy Clinton

Wat zegt BillyBoy Clinton dan?
Zorg dat het ergens over gaat behalve het beleid zelf, het
maakt niet uit wat, als je er(/je) de tijd maar mee kunt vullen?

> Het "uitvinden" is 2x vout. Ten eerste de nogal negatieve consequenties, en
> ten tweede dat je kennelijk niet echt een goed leugebeest bent.. Dus mis
> je,
> de voor de politiek hoognodige kwaliteiten

Kortom: we zullen nog even verder moeten zoeken in de
stukken om vast te kunnen stellen of de Regering wel of niet
integer heeft gehandeld als het gaat om het al dan niet
indienen van de die wet.

Het argument van het geschonden "vertrouwen" vind ik in elk
geval een erg zwak argument en enkel politiek relevant.
Of beter, zij vinden dat relevant.

Bovendien zijn daar twee partijen voor nodig.
En het ziet er wat mij betreft naar uit dat er weliswaar
snel en adequaat is gehandeld, maar in elk geval niet naar
de betrokken toe.

Henk Elegeert