minderhedenbeleid

John Wijsmuller j.wijsmuller at CONCEPTS.NL
Mon Oct 27 11:20:00 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,

Het artikel gaat vooral over onderwijs, de verbetering van het
opleidingsniveau van allochtonen.

De afname van de werkloosheid onder allochtonen wordt in de eerste plaats
toegeschreven aan de conjunctuur.

Als succesvol beleid worden genoemd:
MKB-convenant uit 2000: 60000 banen voor allochtonen in 21/2 jaar
Melkertbanen en andere gesubsidieerde arbeid

Juist nu werkloosheid weer oploopt vind het SCP specifiek op minderheden
gericht beleid noodzakelijk.

Wat ik overigens nu in de discussies over criminaliteit onder allochtonen
vooral mis is enig begrip voor de uitwerking van die verschrikkelijk hoge
werkloosheidscijfers uit de jaren 90.

Groeten,

John Wijsmuller