Balkenende wijst verantwoordelijkheid voor eigen handelen opnieuw af

Thu Oct 23 14:28:09 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 12:15 23-10-2003, Hein van Meeteren wrote:

>Neen.

Waarom niet?
Ziet u nu werkelijk niet in dat u onsmakelijk bezig bent?
Wat heeft u voor uw kop zitten, een plaat, of een bord?

>Ik moet u blijven wijzen op de uitingsvrijheid die in dit
>land sinds de invoering van de grondwet geldt.

Hoe komt u daar toch bij?
Van *wie* moet u mij daar op wijzen?

Het is kennelijk noodzakelijk om u erop te wijzen dat ik u,
inmiddels meerdere malen, uitdrukkelijk heb *VERZOCHT* -
zie de afkorting 's.v.p.' - uw onsmakelijke vergelijkingen
te staken en gestaakt te houden.

U suggereert telkens dat ik u uw uitingsvrijheid wil
ontnemen. Dan vind ik malicieus; u weet volgens mij heel
goed dat ik daar niet op uit ben. *Ik* heb geen aangifte
gedaan die de uitingsvrijheid van mijn opponent beoogde
aan te tasten, mijnheer Van Meeteren. U wel.

Heus, u maakt zich schuldig aan projectie.

>Als mijn vergelijkingen u niet bevallen dan mag u daar op
>uw eigen wijze uitdrukking aan geven.

Ik heb daartoe de toestemming van een verwaten en moreel
defecte clown niet van node!

>Mijn indruk is anders.

Dat is toch volstrekt irrelevant mijnheer Van Meeteren!

>In de margarita affaire is een onprettig beeld naar voren gekomen
>van een dienst die zich laat gebruiken voor particuliere belangen.

Het Kabinet der Koningin gaf de opdracht en de AIVD
voerde die uit. Er was verder geen controle, dankzij
een lacune. (Dat krijg je ervan wanneer je een
volstrekt achterhaald instituut als een koningshuis
tracht in te passen in een parlementaire democratie;
zoiets levert altijd broddelwerk op.)
Inmiddels is de lacune opgeheven - het Kabinet der Koningin
valt nu onder de verantwoordelijkheid van de premier.

Best mogelijk dat inzake Wisse Smit iets dergelijks speelde.
Maar dat heeft dan niets te maken met coterietjes, maar alles
met een klungelig staatsbestel; met controle die niet goed is
geregeld.

>U haalt feit en fictie, wens en realiteit door elkaar.

Mijnheer Van Meeteren, u maakt zich opnieuw schuldig aan
projectie.
*U* bent het die speculeert en die, niet alleen in deze
zaak, maar in allerlei zaken - tot en met uw zogenaamde
bestuurslidmaatschap van DB.NL aan toe - feit en fictie,
wens en realiteit, door elkaar haalt.

En wilt u de lijst nu verder uw onnozele oprispingen
be-spa-ren?

Dankuwel!

O, er kwam nog iets:

>Als dat alles was dan zou er heden geen debat plaatsgrijpen in de TK der SG.

Het debat gaat over de vraag of de minister-president, door
een meer diepgaand onderzoek, schade aan de monarchie had
kunnen voorkomen.

Erik vdMb