Balkenende wijst verantwoordelijkheid voor eigen handelen opnieuw af

Thu Oct 23 10:55:12 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 09:44 23-10-2003, Hein van Meeteren wrote:

>En op die hele côterie om het koningshuis heen: rijks voorlichtingsdienst,
>kabinet der konigin, hofhouding, dan: AIVD, ministers, mp, en dan: pers,
>roddelbladen, het ego van peter r. de vries, noem maar op. Gezamenlijk
>hebben ze mevrouw goed te pakken genomen, een soort gang-bang.

Zo kan ie wel weer mijnheer Van Meeteren.

Wilt u uw onsmakelijke vergelijkingen nu eens staken en gestaakt
houden s.v.p.?

En mag ik u er op wijzen dat de AIVD, geen onderdeel is van 'die
hele côterie om het koningshuis heen'. De AIVD is een overheids-
dienst onder democratische controle, die geenszins in het
bijzonder op het Koningshuis is betrokken.

Iets dergelijks geldt overigens voor de ministers en voor de
minister-president. Ook zij maken geen deel uit van 'die hele
côterie om het koningshuis heen'. Zij vervullen een ambt, en
sommigen van hen hebben uit hoofde van hun ambt met het
Koningshuis te maken; dat is alles.
De enige die hier wellicht een enigszins afwijkende positie
inneemt is minister Brinkhorst, die prive tevens vader van
een van de prinsessen is.

Erik vdMb