Balkenende wijst verantwoordelijkheid voor eigen handelen opnieuw af

Thu Oct 23 08:25:55 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 19:37 22-10-2003, Hein van Meeteren wrote:

>Mijn indruk is dat MWS èn de RVD èn de AIVD een onderling
>*afgestemd*  verhaal hebben opgehangen.

En waar baseert u dat op?

>Ik speculeer op het volgende (ja, ik speculeer):

Doet u ooit iets anders dan? :-)
Ik ken u niet anders dan als iemand die maar wat speculeert.

>MWS heeft het verhaal opgehangen zoals haar dat is geadviseerd
>door de RVD, die weer werd gevoed door de AIVD.

Gesteld dat u gelijk heeft; wat voor belang zou MWS er bij
hebben om dat, na alles wat er is voorgevallen, nu nog te
verzwijgen? Ze zou toch gewoon kunnen zeggen: "Okee, ik heb
een rare indruk gewekt, maar ik moest dit verhaal nu
eenmaal ophangen op advies van de RVD."?
Ze heeft nu toch niets meer te verliezen?

>Dat verhaal moest standhouden tot na het huwelijk.

Waarom? En waarom tot na het huwelijk?
Alsof er geen daverende herrie zou ontstaan indien *na* het
huwelijk bekend was geworden wat nu bekend is geworden.

>Helaas heeft ene Peter R. roet in het eten gegooid.

Peter Rehwinkel? :-)

Of bedoelt u Peter R. de V.?

>De vraag: is MWS hiervoor als eerste verantwoordelijk,
>of de RVD/AIVD, ergo de MP + Min BZK?

Aangezien u speculeert, en dat zelfs volmondig toegeeft,
is uw vraag zinledig, lijkt me.

>Mijn stelling (nog steeds): MWS wordt opgeofferd om het falen
>van de heren en dames ambtenaren en politici te maskeren.

Jaja, zuivere speculatie dus. Want u weet van niets.

>Schande!

Aangezien u speculeert, en helemaal niet *weet* of uw
stelling wel klopt, is het veel te vroeg om 'schande' te
roepen. Ook al roept u dat nog zo graag.

(U kunt beter eens 'schande' roepen over uw smadelijke
opmerkingen jegens mij op deze lijst.)

Erik vdMb