Friso en Mabel, cri de coeur

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Oct 12 13:25:20 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het zou aardig zijn als de BVD/AIVD ons op de lijst meedeelde wie
schuilgaat achter "fert6565".

Verder is het gewoon een veredelde knipseldienst (gister VARA-tv
Kopspijkers) bij moeilijke zaken zoals islam-fundamentalisme, en een manier
om toekomstige ambtenaren met een "veiligheidsrisico" te intimideren via
die interviews bij bekenden voordat ze worden aangesteld
(personenonderzoek). Deze anonieme dienst (dat's wat anders dan geheime
dienst) is eigenlijk een vorm van "terreur" volgens de huidige brede
definitie van de Tweede Kamer: ongrijpbaar, niet-transparant en tamelijk
zinloos als ze eenzijdig registreren.

Henk Vreekamp, Utrecht