De uitkeringen in Nederland, kent er iemand de echte cijfers?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Oct 10 11:04:51 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Inderdaad, goed punt!

Waarom kan er niet eens worden hergeteld naar het model van de
arbeidsplaatsen? Dus: hoeveel fte's telt de WW, WAO, bijstand e.d.? Dat
lijkt me inderdaad wel eens nuttig, mede gezien al die ultieme frasen over
"niet meer dan 1 miljoen WAO-ers" e.d.

Raar dat dit nog nimmer is gebeurd. Of hebben we het hier mis? Ik vrees van
niet - de politiek hanteert graag apocaliptische voorstellingen om het volk
geld uit de zak te kloppen, via bedrog met statistiek. Ik suggereer maar
iets: aantallen in het buitenland met fte's vergelijken met aantallen
personen in Nederland - en zo schittert NL immer onvoordelig. Appels en
peren. Dan heb ik het nog niet eens met de vergelijkbaarheid in sociale
wetgeving.

Dus hoeveel fte's telt de WAO etc. eigenlijk?

Henk Vreekamp, Utrecht