Friso en Mabel, cri de coeur

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Oct 10 22:05:37 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein, je schreef sub alea:

> Zegt een bemanningslid. Gewoon iemand die dat zegt. Er wordt zoveel
gezegd. Er zaten verdomd veel van die topzeilers rond Bruinsma aan de
kroeg -en eettafel. De Amsterdamned was een gezien schip in die
zeilkakkerswereld.<

Wat ik nog mis, is dat Mabel's stiefvader ook aktief participeerde in deze
zeilwereld, die mijn piratenniveau als zeiler wat te boven gaat, en goede
connecties had met Bruinsma sr en jr, maar dan op het Raakniveua: of te wel,
de jonge Mabel deed met haar vader mee, toen was het haar wereld, en om haar
daar op af te willen rekenen, kan niet. Behalve bij een anachronisme, waar
een Konignin als ongekozene deel van de regering kan uitmaken. Wees blij,
dat ze buiten de Oranje hoepels kan werken en leven.

De onverbeterlijke Erik, die maar niet weet, hoe hij zijn gelijk nog
gelijker moet formuleren (neen Erik, je hoeft hier niet op in te gaan, ik
ken de verhalen), slaat de lijst over en reageert meteen als volgt op U:

 U reageerde:
> Nee, want dat is nu juist het mooie van uitingsvrijheid. Ik mag
vergelijkingen trekken zoveel ik wil. U moet maar wennen aan een politiek
systeem waarin mensen mogen zeggen wat ze willen. U mag dat ook.

En zo is het maar precies!

Goed weekend,

Tjerk