Terrorist

Tue Oct 7 08:10:19 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "ro-esp" <ro-esp at dds.nl>
Sent: Monday, October 06, 2003 11:35 PM

> ??

Zie je eigen voorbeelden van terrorisme ipv terreur en van wat geen van
beiden is.

> Als de politie te weinig mensen en/of teveel andere prioriteiten heeft
> kun je dat niet verhelpen door ze meer bevoegdheden te geven, en moet je
> dat dus ook niet doen. Wat blijft er van de rechtsstaat over als we bij
> allerlei gelegenheden wetten gaan oprekken ?
>
> [zie verder mails van Olav]

Je veronderstelt weer veel. Politie en justitie hebben jaren veel menskracht
op gewelddadige dierenactivisten gezet maar niets kunnen bereiken, zo blijft
inderdaad weinig van de rechtsstaat over en dan moet je voortdurend
ongrijpbare ontwrichters met succesvollere middelen aanpakken, niet zomaar
dus... En ook niet altijd als je een losstaande zaak eens niet rondkrijgt.

> hmm. Ik ben er nog niet uit.

Lees dedefinitie van terreur: voortdurende bedreiging...

> nee hoor. Dan zouden ze bijna alle steun verliezen, en zouden ze bijna
> zeker aangegeven worden

Ja, en... dus.

> Als de democratie besluit dat de bontfok moet ophouden is er niks aan de
> hand toch ? En als mensen bereid zijn de bak in te draaien om ergens de
> aandacht op te vestigen is dat voor de media en de politiek een duidelijke
> aanwijzing dat de kwestie aandacht verdient

Als alle dierenactivisten en anderen zich aan wetten en democratische
methoden inclusief demonstraties houden is er pas echt niets aan de hand.
Bovendien krijgen nu de gewelddaden en voortdurende bedreiging van
dierenfokkers alle aandacht, ipv de dieren, en gaat stees meer sympathie
naar de dierenfokkers als slachtoffers van de gewelddaden en voortdurende
dreiging, ik vind dat jammer. Idem dat degenen die minder dieren willen
laten "gebruiken" door mensen nu door sommigen vereenzelvigd worden met
onverdraagzame, redeloze en gewelddadige mensen en acties. Want ik ben er
voor dat we minder gebruik en misbruik van natuur en dieren maken.

>                                 groetjes, Ronaldo

Groeten, Fritz