europees bont, 9 mei straatsburg

Herman Beun herman.beun at SKYNET.BE
Tue Oct 7 00:47:30 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

ro-esp schreef:

> dan krijg je dus een vertaling van een vertaling.. efficient
> communiceren hoor..

Dat valt wel mee. Ik heb vaak niet door of de tolk naar wie ik (via de
koptelefoon) luister rechtstreeks vertaalt of via een andere taal.

> dat kan. Ik ben geen europa-expert

Maar wel al een standpunt over het gebruik van talen in de
EU-instellingen? ;-)

> maar van een breton die het EP in wil mag je wel eisen dat ie frans
> spreekt ? mhh.. maar dat terzijde

Ik geef toe dat er een (smalle) schemerzone over blijft, maar daar
zitten we hier toch echt ver buiten.

Een Breton of een Fries moet nu ook al Frans resp. Nederlands spreken
wil hij in zijn nationale parlement verkozen kunnen worden. Dat je daar
echter niemand over hoort is logisch: het is vrijwel onmogelijk een
Fries of Breton te vinden die niet ook de nationale landstaal machtig
is. Er zijn echter miljoenen Europeanen die geen Engels spreken.

Herman Beun       kandidaat lijsttrekker Europees Parlement
Herman.Beun at tiscali.be              http://www.2voorD66.nl/
  ****     2 voor D66 in het Europees Parlement     ****