(Muijz-Meet) Re: GeÎmmer deel twee (deleten voor wie moe is van de MM-soap)

Tue Oct 7 00:00:44 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Even samenvatten:

De vraag was of mijnheer Van Meeteren in de periode na 2
september 1999 nog bestuurslid was. Nee, zegt Muijzenberg,
want een bestuurslidmaatschap duurde maximaal 3 jaar, en
Van Meeteren was bestuurder vanaf de oprichting op 2
september 1996. Zijn termijn liep dus uiterlijk ergens op
2 september 1999 af.

Van Meeteren stelt: jawel, maar ik ben herbenoemd.
Muijzenberg stelt: dat kan niet, want dat is een bestuurs-
besluit. Zo'n besluit moest worden gepubliceerd op het
participantenplatform, anders had het geen gelding. Er is
geen bestuursbesluit strekkende tot herbenoeming van Van
Meeteren gepubliceerd op het participantenplatform.

At 21:38 06-10-2003, Hein van Meeteren wrote:

>Toch maar (ik laat me opnaaien, OK, ik geef het toe) in het archief
>gedoken, en jawel hoor, daar kwamen notulen boven tafel over de
>herverdeling van de bestuursposten Stichting DB.NL.

Mijnheer Van Meeteren laat dan die notulen integraal (?)
volgen.
In de notulen staat ondermeer:

"Edwin Martin zal de taak van penningmeester op zich nemen, mede omdat hij
ook de participanten-lijst beheert, functies die met elkaar verbonden zijn."

en

"Aansluitend op deze uitslag wordt Paul Wagenaer bij acclamatie
benoemd als nieuw bestuurslid. Hij zal de functie van secretaris
op zich nemen."

Het zou volgens mijnheer Van Meeteren gaan over 'de herverdeling
van de bestuursposten Stichting DB.NL'. Met deze herverdeling
zou 'de herbenoeming' (van wie?) 'een feit' zijn. (???)
Hoe dit de bewering ondersteunt dat mijnheer Van Meeteren in de
periode na het verstrijken van zijn termijn nog bestuurslid was,
dat maakt mijnheer Van Meeteren niet duidelijk.

In de notulen lees ik dat er een herschikking van functies
heeft plaatsgevonden. Het is de vraag of dat wel mag, want
bestuurders werden statutair *in functie* benoemd.
(artikel 5, lid 3)
Verder lees ik dat iemand tot bestuurslid is benoemd, en dat
hij *vervolgens* de functie van secretaris op zich neemt.
Dat mocht dan ook niet lijkt me; immers bestuursleden dienden
*in functie* te worden benoemd.

Maar nogmaals: een bestuursbesluit kreeg statutair pas
gelding indien het op het participantenplatform was gepost.
(artikel 10, lid 2)
Deze notulen bewijzen derhalve niets ten aanzien van de
gelding van de genomen besluiten.
Ten aanzien van de positie van mijnheer Van Meeteren
bewijzen ze al helemaal niets.

Het enige wat kan worden vastgesteld is dat mijnheer
Van Meeteren zelf bewijst dat hij hier weer eens loog.
Ik schreef immers eerder vandaag dat ik mijnheer Van
Meeteren had meegemaakt bij de Digitale Burgerbeweging.
Van Meeteren reageerde met: 'Nee, dat heeft u niet.'
Maar uit de door hem geciteerde notulen blijkt dat ik
aanwezig was op een bestuursvergadering waar ook
mijnheer Van Meeteren aanwezig was:

>Aanwezige bestuursleden:
>Edwin Martin, Arie Dirkzwager, Hein van Meeteren, Paul Wagenaer
>Aanwezige participanten:       ^^^^^^^^^^^^^^^^^
>Martien Remijn, Erik Muijzenberg, Martin Caminada

Nodeloos liegen, en dan vervolgens je eigen ongelijk
aantonen.
Me dunkt, dat is pathologisch gedrag.

Erik vdMb