(Muijz-Meet) Re: GeÎmmer

Mon Oct 6 23:15:01 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 21:09 06-10-2003, Hein van Meeteren wrote:

>Mijnheer, de KvK te Amsterdam heeft mij als afwikkelend bestuurder
>aangezocht de vereffening te begeleiden.

Te *begeleiden*? U?

Merkwaardig. Ik citeer artikel 14, lid 3:

        De vereffening geschiedt door het bestuur tenzij in
        het besluit tot ontbinding andere vereffenaars zijn
        aangewezen.

Een begeleider wordt daar niet genoemd. Ik zie ook niet in
waarom die nodig zou zijn, maar wellicht kunt u dat uitleggen?
Is er een ontbindingsbesluit genomen? Zo ja, is er een andere
vereffenaar, dan wel zijn er andere vereffenaars, benoemd?
Anders is het bestuur vereffenaar. U maakte daar deel van uit,
beweerde u. U bent dus aangezocht om uzelf te begeleiden?

>Dat zou een KvK niet doen bij een niet-statutaire bestuurder.

Dat komt op mij over als een speculatie. Gisteren meende u
mij de les te moeten lezen over mijn gebruik van het woordje
'zou', maar uw eigen gezou maakt toch ook geen sterke indruk
mijnheer Van Meeteren.

>U haalt het vereniginsgrecht en het stichtingenrecht doorelkaar,

Daar laten we een externe deskundige over oordelen, accoord?

>u weet het verschil niet tussen benoemen en herbenoemen,

Dat zegt u nu wel, maar waar blijkt dat uit?

>uu kent het principe van coöptatie niet

Coöptatie houdt meen ik in dat nieuwe leden worden gekozen
door de personen die reeds lid zijn. Is dit onjuist?

>en u zwamt er op los over een notaris, die naar aanleiding van *uw*
>gekleurde en verdraaide verhaal opmerkte dat het wel merkwaardig was als
>het zo zou zijn.

Daar begint u alweer te zouen! Niet zo sterk, mijnheer Van
Meeteren. U mag het de externe deskundige allemaal uitleggen.
Ik hoop dan maar voor u dat uw onderbouwing tegen die tijd
wat sterker is dan al dit gedaas zonder bewijs.

>Als u uw gelijk wilt halen: ga naar de rechter

Via de rechter, dat gaat niet meer lijkt me, want de
stichting is opgeheven.
Maar als u het beter weet, dan verneem ik dat graag.

Ik heb u een voorstel gedaan. Neemt u dit aan?
Ik heb u een weddenschap voorgesteld. Neemt u die aan?
U kunt toch niet blijven wegmiezeren mijnheer Van Meeteren?

Erik vdMb