Neuklust (Mabel Wisselende contacten Smith)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Oct 4 00:06:06 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 23:09 03/10/2003 +0200, Tjerk Jouwstra wrote:

>Mag Willem Alexander ongestraft Leiden platneuken en vervolgens onze trotse koning worden die toevallig tegen Argentijns nepblond opliep, en Mabel niet? Of klopt deze vergelijking niet?

Deze vergelijking klopt. Some are more equal than others.
Wat me steekt is dit: wat hebben al deze hormonale zaken te maken met iemands publieke capaciteiten. In journalistenkringen gaat al jaren de mare dat onze huidige minister van EZ een affaire had met HM B, maakt dat wat uit? Wat maakt het uit wie met wie de zegen van het vlees deelt? Als liberalen moeten we een scherp, messcherp onderscheid maken tussen privé en publiek. Mabel heeft nooit een ernstig misdrijf gepleegd, en daar gaat het om. En misschien was Klaas wel erg goed in de sponde. So what? Gun die meid een lolletje, zou ik zeggen. Het gaat weer eens om niets.